dimarts, 4 de març del 2008

Divisa corregida

El teatre ha estat sempre un art que s’ha preocupat d’expressar les inquietuds i les realitats de la societat en les diferents èpoques. El fet que ja des d’un inici la dona en quedés exclosa, tant en la interpretació com en la creació dels textos dramàtics, mostra el paper que se li va atribuir en la comunitat. Intentant buscar autores i directores ens hem adonat que és difícil trobar gaires noms, en canvi, el mateix exercici, però amb homes, resulta molt més senzill.

No obstant això, els dramaturgs utilitzen tant personatges masculins com femenins. Així, la dona, tot i ser necessària per a la trama, és exclosa de les tasques “de més poder” (autoria i direcció), que són les encarregades de teatralitzar la realitat. D’aquesta manera, la dona es veu limitada al simple paper de reproduir unes paraules ja escrites.

Per aquests motius, volem analitzar quina evolució ha tingut la dona al teatre, quina és exactament la situació actual, com s’hi ha arribat i com ho veuen els entesos i els professionals del sector.

2 comentaris:

MaCat ha dit...

Bon dia!
Ens sembla un gran tema que, ben desenvoluoat, pot donar molt de suc. És cert que pel que fa a actors de teatre acutalment estan bastant equiparats els dos sexes, però és prou conegut que antigament els papers femenins els representaven homes joves, ja que actuar estava vetat a les dones.
En el món del teatre hi ha hagut, des de sempre, un masclisme immens i creiem que és molt interessant estudiar quina mena de personatges eren dones, les relacions dels autors teatrals amb les dones i la seva incorporació al món del teatre.

Alba, Dani i Laura. ha dit...

Realment el paper de la dona dins el món artístic i en concret en el teatre està devaluat. Si que és cert que hi ha bons actors, autors i directors de teatre, però que les dones no tenen les mateixes oportunitats? Trobem molt interessant analitzar els diferents rols de la dona dins l’àmbit dramàtic i veure com s’ha anat introduint al llarg del temps.