divendres, 11 d’abril del 2008

Traducció corregida

L’estat de la dona al teatre:

La publicació d’Artfacts examina els índexs de participació de les dones que intervenen en creacions teatrals a les companyies de Teatre d’Ontàrio1.

La revista analitza la participació femenina en les produccions teatrals al llarg de quatre temporades que acaben al 2002-03. A més a més compara els resultats amb una enquesta realitzada arreu del Canadà per Rina Fraticelli a principis de la dècada de 1980 i amb un altre estudi dut a terme pel Consell de les Arts de l’estat de Nova York el 2002.

Fa poc més de 20 anys Rina Fraticelli va publicar un estudi innovador sobre el lloc que ocupaven les dones en el teatre canadenc.

L’any 2002, el Consell de les Arts de l’estat de Nova York va publicar un estudi molt semblant anomenat “Report on the Status of Women: A Limited Engagement” ( “estudi sobre l’estatus de les dones: un contracte limitat”)

Quina és la situació a Ontàrio?

El passat:

Fraticelli va analitzar 1156 produccions representades en 104 teatres repartits per tot l’estat des del 1978 fins el 1981 i va obtenir els següents resultats:

· Autores : 10%

· Dones directores: 13%

· Dones directores artístiques: 11%

També va intentar investigar l’origen d’aquesta desigualtat incloent la proporció de dones graduades a les escoles de teatre i el nombre de dones membres dels jurats del Consell del Canadà entre el 1972 i el 1981.

El seu estudi, a més, demostrava que la major part de l’audiència teatral i dels artistes amateurs eren dones. Així, mentre que les dones representaven la major part del públic, dels actors amateurs i dels que havien cursat estudis d’art dramàtic, la proporció no es traslladava als jurats (menys d’una quarta part del jurat del Consell del Canadà estava constituït per dones).

Nota del traductor:
1: Ontàrio és una província del Canadà